fredag 21 augusti 2015

Shopping.

I dag har vi varit in till stan. Gun-Britt var hos SKÖLDS och köpte ett par röda, heter det Knickers? och en matchande tunika.

Under tiden gick jag till banken, för att hämta pass och biljetter. Jag hämtade även pengar ur Resekommittens godiskassa. Det är pengar, som jag lagt ut när bussfakturan skulle betalas. När jag var klar gick jag och mötte nin sambo. Vi beslutade att unna oss "Dagens" på någon restaurang. Det blev 2kök. Sedan till Coop Forum, där G-B. köpte hårtoning. När vi så var hemma, bröt det ut! Nu har jag hämtat biljetten och tillhörande blad. Men när vi kollade, fanns ju bara *Gun-Britts biljett” i bibban jag hämtat ur bankfacket! Jag upp på cykeln och trampade iväg till, först bankvalvet, men där fanns ingenting, sedan till RESIA och fick sitta väntande en stund innan jag fick komma in till en tjej, som tog hand om mitt problem. "Där stå ju Gun-Britt och ditt namn står längre ner". Jamen va f-n, skall inte husets herre stå överst? Så var det bara att bita i det sura äpplet och cykla hem. 

Inga kommentarer: