onsdag 18 februari 2015

Inflammationsdämpande piller,

Jag ringde till ÖHC, för att fån råd och ev. hjälp med mitt onda knä. Enligt sköterskan jag fick tala med, bör jag prova men Inflammationsdämpande piller, ev. spetsade med ett par Alvedon/Panodil. Vi var på Seniorjympa kl 09:00. Gun-Britt fick vänta på mig ett tag efteråt, medan jag satt i bastun. Efter lunchen låg vi tillsammans ovanpå sängen och sträckte på våra ryggar, samtidigt som vi lyssnade på slutet av "Djävulsstjärnan" av Jo Nesbø. Jag satt vid datorn och skrev, när telefonen ringde. Det var Monica. Hon hade hamnat med båda högerhjulen utanför vägen och då behövs det ytterligare fyra hjul, som hjälper till. Vi blev bjudna på kaffe/te och lite godis till det. På hemvägen hämtade jag pillren på Apoteket. Nu i kväll 19:00 Har vi varit i Solandergården och lyssnat på Jan-Olov Hedström som kåserat  "Om ett och annat ur mitt verksamma liv". Han har ju hunnit med en hel del. Som synes, var det några fler än vi där.


Inga kommentarer: