tisdag 13 januari 2015

Multiverktyg.

Det är vinter. Minus tjugo och det hade snöat tre centimeter lätt snö. Jag handskottade vår halva av infarten. Gun-Britt klippte mitt hår, visserligen går jag miste om korkskruvarna vid öronen, men det får väl gå ändå. Vi, som är Fyrklangens styrelse, skulle ha sammanträde hos Maj-Lis Grahn kl 13:00. På väg dit, var vi in hos ICA och köpte baktillbehör. Gun-Britt har gjort Nougatmums i en långpanna och då fattades bl.a. Nougat. Men det kommer många köpimpulser, när man går och kolla på hyllorna, så med Bakpulver, 86% mörk choklad, Florsocker och Riven kokos dessutom, hamnade slutsumman på 97,50. Efter sammanträdet skjutsade jag hem G-B innan jag själv åkte in till Clas Ohlson AB. Där  köpte jag AA-batterier, ett nytt eluttag och ett Multiverktyg. Där hamnade slutsumman på 587:-. Det där Multiverktyget, är en mångsidig maskin, som jag knappast behöver. Men den är rolig att ha. Under aftonen har jag varit, först på 30 min Tabata Cardio och sedan, efter tio minuters vila och en banan, 30 min KettleBell. Sparkåkning till och från Björklundahallen, sedan är jag nöjd med dagen. Men du måste se våra fyra Amryllislökar, som har stått på tillväxt i komposten över sommaren. Nu är de på gång. Upp Amaryllis!

De två största har två blomstjälkar var.


Inga kommentarer: