söndag 18 januari 2015

Indoor Walking i morgon bitti.

Söndag, Gun-Britt hade varit uppe före mig och ville ta en promenad med sparken runt området. Jag satte igång med att byta vägguttaget över diskbänken, Det som gick sönder när G-B skulle dra ur en stickpropp tidigare i veckan. Det gick ganska bra och sedan var det dags att premiärköra Multicuttern. Det gick också ganska bra, men riktigt utan fransar blev inte snitten. Vi har ägnat ganska mycket tid åt ljudboken "Nio Drakar" och helt plötsligt var det kort om tid att komma iväg till Björklundahallen. Jag skulle vara med på Kettlebell kl 17:00. När jag kom ut i garaget och skulle låsa upp, var bilen helt död! Jag har ju varit noga med att inte lämna någon kupébelysning på, men likväl måste det ha blivit så. Efter många försök, lyckades jag att låsa upp förardörren manuellt med nyckeln. När jag så fick upp motorhuven, kopplade jag batteriladdaren, men batteriet var så stendött att laddningen kom inte igång. Jag kopplade startkablar till husvagnsbatteriet och då gick motorn igång. Jag åkte iväg till affären och köpte mera mjölk och lite annat. Nog gick det då att starta när jag skulle hem igen. När jag så hade kört in i garaget och kopplade laddaren då ville den ladda. Jag mätte syravikten i batteriet och det visade på urladdat. Det blev inget Kettlebell, men jag ser fram mot Indoor Walking i morgon bitti...

Inga kommentarer: