onsdag 7 januari 2015

Javisst ja, jag skulle ju ha köpt mera batterier...

Gun-Britt ville åka till PÄS och hälsa på Eivor, som ligger där sedan hon har fått en fraktur i höger fotled. Men det skulle få anstå till på eftermiddagen. Därför satte hon igång att baka vetebröd. Jag ägnade tid åt puzzlet. Än är inte alla 500 på plats. Vi åkte iväg efter lunch.. Jag lämnade Gun-Britt vid sjukhusentrén. Först till Kyrkogården, där jag bytte batterier i gravlyktorna på Maj-Britts och Mattssons gravar. Sedan till Biblan, där jag lånade tre Mp3 ljudböcker. Bengt Lindqvist: Blindstyre, Michael Connelly: Nio Drakar och John Grisham: Svindlaren. Sedan åkte jag till Clas Ohlson AB, där jag köpte ett par hörlurar (249:-) och en handstrålkastare (199:-), där en ny blyaccumulator till den gamla, skulle ha kostat (198:-). Javisst ja, jag skulle ju ha köpt mera batterier till gravlyktor m.m. (AA). Efter det hämtade jag Gun-Britt. Tiden tillät att vi fick tidig middag, för vi skulle ju till Björklundahallen. Jag var på Tabata Cardio 30 min och G-B var på Actic. Handstrålkastaren har en 35W halogenlampa i 140 mm ljusöppning.



Inga kommentarer: