lördag 17 januari 2015

Sagostund, Tandstatus och allmän hälsovård.

Det var tisdag senast jag skrev. Onsdag 14, kl 09:00 var vi på Seniorgympa 55 min med Malin. Sedan bar det iväg till vårens första sångövning. Vi skall sjunga i Entrén till Piteå Älvdals Sjukhus den 5 februari, så det gäller att ligga i, så vi har något att framföra vid det tillfället. 17:00 var vi bjudna till tårtkalas hos Elsa, som fyller tre på fredag. Inklusive egna familjen var vi nitton deltagare. Gott fika och många presenter.


Morfar stod för sagostund och så skulle ljusen blåsas ut.







Torsdag 15. 06:10 var det 30 min IndoorWalking med Mona. Sexton brukare infann sig till passet. Jag toppade träningspasset med att åka spark till och från Björklundahallen. Sedan var det SPF-Rönnens styrelsemöte i SV Norrbottens lokaler. Efter det formella styrelsemötet, gjorde vi i ordning utskicken med inbjudan till årsmötet. Ett inbetalningskort för årsavgiften bifogades. På eftermiddagen hade vi Liam och Isla här. Deras föräldrar hade överlappande skift och på Smörblomman hade någon magsjuka. Vi lekte Frisör, Gun-Britt blev rejält vattenkammad och efter det höll hennes frisyr en något lägre style. Jag fick min tandstatus utforskad.



På kvällen 18:15, var det Kettlebell 45 min. Gun-Britt var med och gick till Actic. Hon körde bilen hem ocoh jag promenerade. Folke ringde och beklagade sig att hans TV visade "Ingen signal". Jag åkte dit för att kolla, men jag kunde ingenting göra. Jag rekommenderade honom att kontakta AE-Service.
Fredag 16. I dag har vi haft ett dagispass vid lunchtid. Det bjöds på Spagetti och Köttfärssås. Det passade tydligen bra, för det mesta gick åt. Mathias kom och hämtade barnen före 14:00. Då åkte vi för att hämta Svea från Fritids. Vi stannade där tillsammans med barnen. När Bo och Anneli kom hem, blev det Tacos. Vi var bjudna att delta i den måltiden och det var ju riktigt gott. Tack för det! Under eftermiddagen ringde Folke och meddelade att han fått hjälp med TV:n. Det var montörerna som håller på att montera nya balkonger, som hade kapat antennledningen.
I dag, Lördag 17. Efter melodikryss och telefonsamtal med Uffe/Nettan och Arnold/Vera, kom Mathias med Isla och Liam. I dag var det hälsovård på programmet. Vi tittade även på Barnkanalen.
På kvällen fick vi besök av Monica/Conny och Henry Granberg. De stannade och fikade med oss. Det var en trevlig pratstund.

Inga kommentarer: