torsdag 21 november 2013

Visst får jag krama om dej?

Vi låg skamlöst länge i dag, men det var läge för det, skönt. Gun-Britt föreslog att jag skulle skjutsa henne in till stan. hon skulle titta på skor, med lagom hög klack för att ev. kunna dansa i. Jag åkte till Hortlaxgården för att besöka P-O Karlsson. Vi har inte känt varandra mer än sedan vintern 2007, men han tycktes uppriktigt glad över besöket. Det kändes positivt, att han sade: "Det här var det roligaste som hänt det här året. Visst får jag krama om dej?" Tillvaron på äldreboende har väl inte så bred guldkant alla dagar. Gun-Britt ringde och ville bli hämtad. Hon hade inte hittat skor, som motsvarade hennes förväntningar. Vi åkte hem till Öjebyn, Sandlunds och där hittade hon två olika, som tydligen föll henne i smaken. Vi köpte hem båda paren, för att prova i lugn och ro. Men det verkar som om hon vill ha båda... Efter middagen var det dags för fysisk aktivitet. Vi åkte till Björklunda, G-B gick till Actic och jag till IndoorWalking 30 min med Linda Wennström och direkt efteråt Kettlebell 45 min med Jens Isaksson. Efter dusch och bastu, var det att promenera hem. Det var skönt.

Inga kommentarer: