söndag 3 november 2013

Ruggigt.

Det finns saker, som borde bli gjorda här på tomten. Vädret i dag på f.m. var, vad jag kallar ruggigt. Temperatur i närheten av nollan och i luften duggar regnet ner. Det fick mig att förtränga mina plikter. Men frampå eftermiddagen var det lite bättre och jag kom sakteliga igång. Jag rev ned det skrangliga stödet kring vitvinbärsbusken och beskar den. jag vill kalla det föryngring. Jag sågade bort en del grenar, som var äldst och gjorde sedan ett nytt stöd, som jag själv är nöjd med. Jag tog ut kompostkvarnen och den är duktig. De grövsta grenarna hade en diameter som översteg 3 cm och det blev flisor, som nu ligger på komposten. Men det återstår mera föryngring i både krusbärs- och svartvinbärsbuskarna. Jag måste också komma igång med foder och smygar kring garageporten.
Vid halvfemtiden åkte vi till Björklundahallen. Gun-Britt gjorde sitt på Actic. När hon var klar, var hon förbi på ICA-Öjebyn och provianterade. Jag gjorde först ett 45 minuters Kettlebell-pass med Jens. Sedan 30 min IndoorWalking med hans sambo Carro. Jag fick en tiominuters promenad hem.
Gun-Britt hade fixat krubb, en bit hemlagad pizza och potatisplättar som blivit över härom dan. Egentligen är inte tillvaron så ruggig...
Men nu måste jag avslöja: I gårkväll satt jag för länge vid datorn. Min säng- och hjärtevärmare hade förväntat sig att det skulle bli mörkt och tyst före midnatt. Där svek jag henne och hon påstod att "hon var så arg" på mig för det. Men nu är allt över, tror jag.

Inga kommentarer: