torsdag 7 november 2013

Blåsmark

I går beställde jag nytt batteri till datorn från Batteriexperten. Sedan var vi på Seniorjympa. Malin var sjuk, så det var blonda Linda som hoppat in. Efter det fick vi det lite trångt om tid. Vi skulle ju hinna byta om och vara i Blåsmark kl. 11:00. Vi kom dit fem minuter försenade, men missade bara de gymnastiska övningarna före uppsjungning. När uppsjungningen var klar, var det macka med the/kaffe och sedan hade vi vårat framträdande. Vi hade elva låtar av Evert Taube och Astrid Lindgren och fick dessutom ta en extra, Kärlekens tid av Benny Andersson och Ylva Eggehorn.
På hemväg från Blåsmark, var vi förbi SV Norrbotten med sångböckerna, vi använt på Havsbadet. Vi handlade på ICA-Bergsviken. På eftermiddagen, "vintrade" jag gräsklipparen, åkte sedan till Wixners plåt där jag hämtade plåtarna jag beställde i fredags. Hämtade släpet i Höglandsnäs och åkte till Svensbyn. Där lastade jag vita bräder jag skulle ha till garageporten. Jag lastade även snöslungan och åkte hem och lossade lasten, satte upp gräsklipparen och åkte tillbaka till Svensbyn där jag satte in klipparen i logen. Sedan åkte jag tillbaka med släpet till Höglandsnäs.
I dag har jag ägnat mig åt att montera smygar och foder kring garageporten. Det är ju lite kyligt för fingrarna med det har gått bra. Det får klara sig så över vintern. Skönt!

Inga kommentarer: