tisdag 12 november 2013

Rockad.

I dag har det rullat på. Jag skjutsade Gun-Britt ut till Fagerudden. där skulle hon och Monica städa i stugan. Jag åkte till Höglandsnäsvägen 8 och hämtade släpet. När jag var där, ringde Inge och berättade att han har kompletterat bildspelet jag skall visa i övermorgon på muséet, med några flera bilder. Han erbjöd sig att bränna en CD, som jag körde förbi och hämtade. Tack Inge!
Jag åkte till Fagerudden och hämtade en del skräp som jag tillsammans med det som redan låg på släpet, körde till Bredviksbergets ÅVC. Sedan tillbaka till stugan, där vi lastade två sängar, som skulle till förråd i Svensbyn.
PÅ eftermiddagen har vi förberett en omflyttning av möbler och efter middagen fick jag hjälp av Conny. Vi har kört en bäddsoffa, tresits- och tvåsitssoffa, en fåtölj och tvättmaskinen till huset på Fagerudden. Därifrån har vi kört en hörnsoffa och tvättmaskin. Vi skall använda den tvättmaskinen här i stället för den gamla BOSCH, som stått här i mer än tjugo år. Nu har vi hörnsoffa i vardagsrummet och ingen bäddsoffa i första sovrummet. Då skall vi se hur hela rockaden kommer att fungera.

Inga kommentarer: