onsdag 27 november 2013

Kettlebell x 2.

I dag var det seniorjympa med Malin. Vi var bara tre kunder, det är mycket halkigt på vägarna p.g.a. det intensiva regnandet och jag antar att det håller Lars och Ingegerd Dalberg hemma i Lillpite. Malin höll ut ganska bra i dag, vi var klara strax före 10:00. Jag fick avstå från bastun, för vi skulle ju vara på Margretelund för sångövning halv elva. Efter den åkte vi hem för att byta till sångarkläder och sedan åka till Munkberga, där vi hade framträdande 13:15. Det var samlat en publik på c:a 35 personer, som tycktes uppskatta vår sång. På hemväg, var vi förbi och handlade på ICA-Öjebyn.
I går eftermiddag var jag på ett Kettlebellpass med Jens. Han prövade ett nytt grepp: Vi skulle använda två klot - samtidigt. Det betyder att jag skulle hantera 24 kg istf 12. Det var rejält tufft och mjölksyran tog så småningom ut sin rätt. Jag blev tvungen att vika mig mot slutet av passet. Men i och med det här, har ju Jens visat var ribban skall ligga i fortsättningen, men om det kommer fler användare än c:a 15, som det var i går, räcker inte kloten till.

Inga kommentarer: