tisdag 9 april 2013

Sovmorgon.

Vi hade sovmorgon idag. Det betyder halvnio. Gun-Britt började sätta om Pelargonerna, som har övervintrat i förrådet. Men hon önskar sig en Pelargon som blommar knallrött. Elina ringde och ville äta lunch här. Hon kom från gymmet. Strax efteråt kom Monica. Hon skulle hämta barnen från förskolan, men först skulle hon till Polisen för att beställa nytt pass och till fotografen, för att få foto till ett nytt körkort. Mathias hade sovit efter sitt nattskift. Han ville att jag skulle åka förbi Patrik & Idas tomt och hämta baklastaren. Men jag skulle ta med pallgafflarna i skopan och det höll på att bli mig övermäktigt. Jag fick erkänna för mig själv att jag är inte proffs på att köra en sådan maskin. Till sist lyckades jag och rullade iväg till Högladsnäsvägen 8. Där var lastbilen som lossat isolering och läktvirke. Mathias var där och vi började bära in balarna med Gullfiber. De är inte alldeles fjäderlätta. Conny kom dit och han skötte baklastarkörandet. Robban, Erling och Patrik kom också och då dröjde det inte länge innan allt var inburet i huset. Gun-Britt och Monica hade ansvar för att hålla Isla och Liam sysselsatta och dessutom göra middag. Conny och Mathias kom också och åt middag här.
Om du går tillbaka till den 5 april, ser du början på min berättelse om Aruba. Jag hoppas att det skall bli mera...

Inga kommentarer: