fredag 26 april 2013

Fredag.

Vi har varit på Sparbanken Nord i Öjebyn. Vi hade bokat en timme med Liselott Lindkvist. Det gällde deklarationen, som skall vara klar på torsdag. Vi var in på ICA, det fattades mjölk i kylen. Där hittade vi matrester, som fick bli lunch, sedan sträckte vi på ryggen en stund. Jag kom på att det är länge sedan vi hade kontakt med Rune och Alice. Jag ringde och bad dem komma hit och fika med oss. Nu står Gun-Britt och bakar havrekakor med russin.
Jodå, Rune och Alice anlände och vi fick många glada skratt när vi pratade om gamla minnen och föralldel - nya. Vi har ju småttingar på båda håll, som sprider glädje. Jag hade bryggt kaffet och Gun-Britt hade botaniserat i frysen och så kom de nygräddade havrekakorna på bordet.  

Igår torsdag upptäckte jag att de skulle vara SPF-styrelsemöte kl. 09:00. Det hade jag inte haft någon tanke på, men som tur var fanns det inprogrammerat i telefonen. Gun-Britt hade gjort frukostgröt och eftersom vädret var skönt, cyklade jag till mötet på Storfors. Till lunch, ringde Elina och ville svänga förbi en stund innan hon skulle till jobbet. Mathias hade ringt och avtalat att han skulle få lämna barnen här en stund, sedan han hämtat dem från förskolan. Då skulle han kunna åka ut till bygget och göra några fönster klara. Det blev så, men innan barnen kom, hann jag åka till Svensbyn efter husvagnen och ställa upp den på infarten här. Mathias kom och hämtade Isla och Liam lagom i tid, så vi hann gör oss klara för gymmet. Gun-Britt på Actic och jag, Indoor Walking med en ny Linda och sedan Challenge med Jens.
Nu har säsongen börjat. husvagnen står
här på gården.

Inga kommentarer: