tisdag 16 april 2013

Sommarhjul. 30292

Väckning halvsex. Mathias kom och hämtade mig 07:30. Vi har jobbat på bygget, satt folie på väggar och garagetaket. Folien är 0,20 mm tjock och därmed ganska tung. Men det gick bra. Vi slutade strax före fyra. Mathias kompis David har varit med och hjälpt oss. Gun-Britt kom och serverade fläskpannkaka till lunch. Hon hade även med nyponsoppa till dessert. När vi avbröt för dagen skulle jag cykla hem. Igår lämnade jag cykeln på bygget för att det regnade. Men idag har det varit vackert väder och jag passade på att cykla hem via Pitsundsbron. Det blev 25,14 km. Vi åkte till Käcktjärnsvägen hos Gun och Tomas Lindgren och köpte potatis åt Monica och Conny. Jag bytte till sommarhjul vid mätarställning 30292. Gårdagen var den sista som dubbdäck är tillåtna. Då får vi se hur mycket snö som april hinner komma med.

Inga kommentarer: