söndag 27 april 2008

Fröjd och smärta

Nu kan jag berätta om en som har fått sin beskärda del "av fröjd och smärta".Ja, du ser ju vad klockan är när jag skriver det här. Lördag steg jag upp 0615 för att kolla hur det ligger till med kedjesträckaren på min cykel och för att ta upp vinterhjulen på vinden före melodikrysset. Efter det och tillhörande telefonprat, var det dags att åka in till Valdino. På Jazz i Piteås program stod "Kjell Öhmans och Friends". Det betyder Kjell Öhman som ende rikskändis. I övrigt var det lokala förmågor - ej att förakta. Det drog ut på tiden, så när jag handlat det jag ansåg mig behöva, var klockan 1700 och jag var orakad och i behov av hårtvätt. Men ett par minuter i sex var jag i stan och hämtade Gunnel. Vi har varit i Älvsbyn och dansat till "Barons". Det kom 77 betalande och det gav ingen vinst för PRO. Nu är jag klar att krypa till kojs.
Godnatt!
nBertil.
p.s. I dag - söndag - är det bara att ta nya tag. d.s.

Inga kommentarer: