tisdag 29 april 2008

Stadsresa

Lastade cykeln på bilen och åkte iväg. Per-Olov ville åka med, så jag hämtade honom. På väg in till sta´n, ringde Vivi-Ann, hon hade styrkeproblem och vi kom överens om att hon skall få hjälp mot att det bjuds på fika... Första anhalt var cykelverksta´n. Två reparatörer provåkte. Det borde de ha gjort förra gången. Nu konstaterade de att vevpartiet måste bytas. Jag begärde att de även skall byta pedalerna, för det skorrar i dem (Grus?). Jag får hämta hojen i morgon (jaa idag). Vi besökte Vivi-Ann, hon och P-O fick bekanta sig med varann. Det var framdukat laxmackor, sockerkaka och kaffe. Som vanligt blev det jag som drog i mig den udda mackan. Det blev en stunds snack om både andliga och världsliga ting. Efter besöket hos Vivi-Ann, behövde vi shoppa litegrann innan vi vände hemåt. Först nu har skjortorna blivit strukna, men det hänger fortfarande en del tvätt på torkställningen. Jag gick ifrån och kollade på två inspelade avsnitt av"Så ska´det låta. Nu har en ny dag börjat.
Godnatt!

Inga kommentarer: