måndag 2 november 2020

Söndag 1 november.Samling här för gemensam promenad. Conny, Monica, Bosse, Elina Isla, Liam, Gun-Britt och Bertil.
Vi gick till Åkervägen, Färjtorpsvägen, Orgelgatan,Klarinettgatan och hem på Cymbalgatan. 1,8 km på 35:24 = 3,13 km/h. En trevlig stund tillsamman med mycket prat och berättelser från gamla tider. 
  Fredag 30 oktober. Vi gjorde iordning gravlyktor med bateridrivna ljus. Åkte först till Hedens kyrkogård och satte lyktkor på Haralds och Johanssons gravar. Där låg snön kvar så vi gjorde ingenting åt den växtlighet som var därunder. Efter lunchen åkte vi in till sta'n och satte lykta på Maj-Britts grav. Där var snön borta och jag drog upp det som var kvar efter Marguriten,m som stått hela sommaren. Det får nog gå bra utan vinterpynt.

Torsdag 29 oktober. Gun-Britt putsade mina lockar, så att öronen kom fram igen. Jag vill ju inte se alltför rufsig ut på tisdag, då jag skall ta kort för det förnyade körkortet.

Fredag 9 oktober. Jag har börjat vintra hallonhäckarna. När det är klart, kommer det inte att synas mer än såhär. Riset som ligger framför, skall jag kompostera. Jag kör över med gräsklippar'n, som då tar löven i uppsamlaren. Sedan kör jag resten genom kompostkvarnen
Som du kan se finns det bara kvar 2-4 stänglar av det som skall bli hallonhäck till sommaren.





Inga kommentarer: