söndag 8 november 2020

Julgran

Söndag 8.

I dag kom Conny och Monica hit med en julgran som skall tindra på tomten. Jag visste var jag förvarade jordankaret, så det var klart att placera granen på tomten. Jag har inte gjort klart fastsättningen och ingen bild finns än. 

Efter dagens promenad 2,13 km på 34 min = 3,76 km/h

Vi åkte till Svensbyn för att hämta granris att täcka  planteringsytan framför gravstenarna. Stormen hade fällt några stora granar nedanför Maskinhallen. Där kunde vi hämta gröna svistar som vi åkte till Haralds och Maj-Britts gravar. Det blev såhär.

 


Fredag 6.

Blåsten hade fraktat llöv från omgivningen och placerat vid entrén. Det var anledning att ta fram lövsugen. Det blev en uppsamligspåse med löv tiill komposten. Det vita i bilden är det som är kvar av snön jag skottade från förrådstaket.

    



 

De här grönsakerna kommer ju att pressas ned av snön under vintern, så jag använde grästrimmern till att skörda.

 

Städjobbet belönades med en god Blåbärskaka.
















Inga kommentarer: