måndag 16 november 2020

Mycke nu...

Fredag 13. Ja, det var då det började. Gun-Britt hade gjort den mest lättätna lunch man kan tänka sig - makaronvälling, men då - just då, losnade kronan på en framtand (1:2). Då satt jag med glugg igen, precis som när vi var i Fuengirola april 2019, men då var det på höger sida. Det har jag en bild av.
Du får tänka spegelvänt nu. 12:36 Ringde jag till Tandteamet och fick veta att de hade gjort helg. Var god, återkom på måndag 07:10! Det var då, nu är det måndag 16. Jag ringde strax efter 07:10, men då var det svararen som sade: "Vi kan tyvärr inte ta ditt samtal just nu, var vänlig uppge namn och telefonnummer, så ringer vi tillbaka. 08:17 fick jag kontakt och nu med en trevlig människa. Jag fick erbjudande om en akuttid 09:20. Går det bra? Jovisst, jag har tid hos Bilprovningen 10:30, men nog skall väl det hinnas. Jag kommer! Då var det bara att snygga till sig. Jag borstade tänderna, rakade mig och kammade till luggen. När jag körde in i parkeringsdäcket var klockan 09:13. Jag fick komma in hos Stig Josbrandt. Han undersökte skadan och fixade en provisorisk tand, som förhoppningsvis skall sitta där till måndag 30. Eftersom hästtanden som syns på bilden, bara är provisorisk, fick jag rådet att vara försiktig med revbensspjäll.
Den 30 skall jag vara tillbaka i tandläkarstolen 07:10. Jag fick också veta att kalaset kommer att gå på 5 802 kr. När jag var tillbaka i bilen påminde telefonen om att jag hade sex minuter på mig till OPUS bilprovning. Jag hade bokat tid 10:30 och mobilen sa´ att jag skulle vara framme 10:32. Men jag fick ändå vänta på att få köra in. Provningen gick bra, jag åkte hem till Gun-Britt. Hon gjorde lunch och efter den Körde vi "Hemmagympa med Sofia 20 min. Sedan gick vi på vår dagliga promenad. Jag föreslog att vi skulle gå förbi Kullengården och sedan över järnvägen och fram till Rågrindsvägen. Därifrån tog vi oss hem och då hade vi gått 2,41km på 41:19 = 3,50 km/h. Vi hade bränt 152 kalorier. Jag hade då behov av ytterligare ett fyspass och satte mig på motionscykeln. Startade tionde avsnittet av Bron 1. Med belastning 7 av 8 körde jag 21,32 km på 53:07 = 24,08 km/h Då hade jag bränt 319,8 kalorier. pulsen låg på 134 mest hela tiden. Nästa gång kan jag börja med Bron 2.

Inga kommentarer: