måndag 4 maj 2020

Genomslag.

Söndag 3.
Vi började med gemensam  promenad på f.m. Sedan gick jag samma runda som jag gick 3. april, 5,77 km på cirka en timme. När jag kom hem och hade duschat, hade Gun-Britt dukat till middag med glas på fot och levande ljus. Hon hade komponerat en entrérätt: Den bestod av kokt potatis i tärningar, finhackad rödlök, finhackade sillbitar, cremefraiche, kaviar, salt och grädde. Huvudrätten var inte illa den heller: Ugnsstekt fläskkarré med råstekt potatis. Det kändes så bra,, att vi startade en repris av Hemmagympa med Sofia 20 min. Då kändes det nödvändigt med ett KettleBell - pass. Jag flyttade ut i hallen, för att inte Gun-Britt skulle behöva lyssna på mitt flåsande. Men ack, ack, när jag skulle göra Växlande enhandssving fumlade jag och tappade klotet! Shit!  Jodå, golvetl är inte gjort för sådana övningar. Under natten har jag haft med mig fadäsen i sänghalmen. Ena tanken har varit att återställa klotet och lägga av. Men andra tanken var och är: Reparera skadan och fortsätt. Jag får hålla till på en trätrall eller en stadig plyfa...



Inga kommentarer: