fredag 1 maj 2020

Första maj, välkommen till vår bygd igen!

Efter frukost var det dags att gå på Hemmagympa med Sofia. Idag skulle vi ha våra ryggsäckar. De skulle var med på  alla övningar. Jag hade lastat fem kilo potatis i min. Gun-Britt hade Roknäsboken del II. det blev ett trevligt pass. Efter det körde jag en stund med 20 kg Kettlebell. Sedan skulle vi gå på varsin promenad. Gun-Britt gick sin tur "Runt kvateret", medan hon skickade iväg mig att gå en timme i min egen takt. Hon hade även försökt gräva ned lite växtlighet i komposten, men den är frusen än. Till lunch fick vi ärtsoppa med fläsk, en så´n där korv, som vi värmde i micron och så en hård ostmacka till. Elina kom på besök och den samvaron är förlagd ut på altanen. Vi fick även besök av Monica och Conny. De stannade en stund. Sedan klädde jag mig och cyklade den sträckan som jag gått på en timme, för att mäta hur långt jag hinner på en timme. På hemvägen mötte jag Ida, Signe, Patrik och Elsa. De hade varit i kyrkstugan på förmiddagen. Det är 5,75 km det tog 18:12 min alltså 19,11 km/h. Eftersom jag gjorde den sträckan gående på en timme, måste gångfarten vara 5,75 km/h.

Inga kommentarer: