tisdag 5 maj 2020

Grus

Hemmagympa med Sofia (R). Efter gympan tog vi en förmiddagspromenad. Sedan försökte jag göra något åt det grus vi har fått på dikeskanten vid gång- och cykelvägen. Som jag tror, är det här resultat av att en entreprenör har kört med en hjullastare med sopaggregat, som inte kan samla upp utan bara sopar framför sig. Om man snedställer aggregatet, blir resultatet det här. Jag försökte med snöskyffel, men det kändes hopplöst. Men så kom jag på "Grovis", som jag kopplar till dammsugaren och det blev en hungrig kombination. Men nog blir det lite jobbigt att damsuga. När jag slutade för dagen, hade jag sugit upp två skottkärrlass. Men det är bara hälften...
Se´n kan man fråga sig. Vad är tanken med att bara "Fulsopa", när vinterns rikliga grusning skall undan? Om jag dammsuger återstoden av dikesrenen, kommer jag att ha en rejäl grushög, som inte är min. Vad kan jag göra med den? 




Inga kommentarer: