onsdag 27 maj 2020

Minnessten.

09:10 Hemmagympa med Sofia 20 min. Därefter tog jag in min landgång, som är min estrad när jag kör mitt KettleBellpass med mitt fådda 20 kg klot. I dag blev det 30 min inkl stretching efteråt. Jag var ganska mör efter det. Efter lunch promenerade vi tillsammans 2,25 km. det tog 36:55 min. Sedan ville jag ta en cykeltur. Jag gjorde min runda via Pitsundsbron. 34,50 km på 1:43:37. Det blir 20,14 km/h. Det var en skön tur med lagom kraftig vind. Jag har ladddat ner appen Runkeeper, som håller rätt på sträcka och körtid, men efter 29 km var batteriet slut, jag har ju min gamla cykeldator, så därför kunde jag redovisa resultatet. Efter 16 km var jag vid minnesstenen på Pitholms hed. Den restes 1924 till minne av Norrbottens fältjägare som övades i vapnens bruk till fäderneslandets försvar åren 1833 till 1882.


 

Inga kommentarer: