lördag 27 juli 2019

Hallonhäckar och värme


Onsdag 24 började jag ta mig an upprensning under hallonhäckarna. den frodiga växtkraften gör att det är nödvändigt.
 Det här är den lilla häcken, sedd från skuggsidan, men trots att den är rensad på solsidan, kommer knappt något ljus igenom här. Arbetslusten hade det lite knöligt den där dagen. Men skam den som ger sig! Jag fick telefonsamtal från GRANNGÅRDEN med meddelande att grästrimmern som jag beställde från GRANNGÅRDEN i Rimbo i fredags, fanns nu att hämta här i Piteå. Jag åkte i och hämtade den (1749:- kr). Jag är mycket nöjd över den snabba hanteingen.
19:00 Var jag på ett Intervallpass med Carro 30 min ooch däefter 19:35 45 min. Kettlebell med Jens.
Torsdag 25 gick jag ut och fortsatte med hallonhäckarna och blev faktiskt klar med dem strax efter lunch. Vi åkte till Isla och Liam för att serva dem. Bland annat skulle de vara på fotbollsträning båda två. Men Isla ville hellre vara hemma och "umgås med er". Jag skjutsade Liam hill Hedens IP, men det kkom ingen från hans gäng, så vi åkte hem  igen. Därefter kom det önskemål att vi skulle åka till någon badplats. Det blev så att vi åkte till "Pottan". Barnen badade av hjärtans lust. 



När de hoppat och simmat, var de klara att åka hem. inget tjat om att få fortsätta...
Vi stannade och "Umgicks med dem". När det var läggdags, blevv tänderna borstade och de unga värdarna försvann.
Fredag  26, startade jag gräsklipparen och körde över hallonriset jag rensat ut. De spädaste kvistarna och löven  fick jag i uppsamlaren. Sedan tog jag ned kompostkvarnen från vindan och malde återstoden av stjälkarna till komposten. Nu kan jag känna mig ganska nöjd med båda häckarna och hallonen har börjat mogna.
 Vi lade ut slangen och vattnade på hallon, vin- och krusbär ja, även potatis och salladsplanteringen.
I dag lördag, fick vi besök av Conny och Monica. De bor på Västra Kajen och hade cyklat hit. Nu fic de duscha och Gun-Britt bjöd på nyplockad potatis och sill. Trevligt med besök, tack för det!






Inga kommentarer: