torsdag 3 maj 2018

Slukhål

Väckning 05:00. När jag gick ut efter tidningen upptäckte jag gropar i gruset. Det har inte sett ut såhär. Jag grävde undan gruset och satte ned järnspettet. Det sjönk ned till halva sin längd. Var har jorden tagit vägen? De har hänt tidigare något liknande. Jag hade ingen buske på den plats Rododendron står. Plötsligt sjönk jag igenom grässvålen som höll ihop men inte för min tyngd. Det var helt tomt under gräset cirka trettio cm djupt. Samma fråga: Vart tog jorden vägen. Den gången fyllde jag igen med matjord. Nu står Rhododendron  på den platsen och den sjunker sakta. 2017 lade jag matjord kring busken.
06:10 Var jag på ett Kettlebellpass 30 min. med Mona. Vi var nog cirka tio med på det trots timmen.
09:30 var det styrelsemöte på Hampas gränd 10.

Inga kommentarer: