torsdag 12 januari 2017

Snöoväder.

Väckning 05:00. Nu är snöovädret här. Efter två hårdbrödmackor och en kopp te, ger jag mig iväg till gymmet. Men jag gjorde en avstickare för att stoppa ett brev i lådan vid Coop Konsum. Det gjorde att jag var framme för att få ut bokningskvittot 2 minuter för sent, men jag fick ändå vara med. Elva tjejer och jag ensam gubbe! Så har jag det, men kan inte klaga...
Efter andra frukosten, kom en lastbil och levererade det som saknats hittills, snickerierna till de nya fönstren. Det satt skrikande lappar på emballaget: "Skall förvaras inomhus". Men i det här vädret, vill jag inte ta av plasten för att ta in det. Det fick bli en presenning tills det lugnar ned sig.
Gun-Britt och jag tog en promenad och mötte ingen annan som var ute i samma ärende. Jag premiärkörde snöslungan för säsongen, men nu när klockan är 22:00, syns ingenting av det. Vi fick SMS med inbjudan till Elsas femårskalas på måndag 16 januari. Klart man blir glad!

Inga kommentarer: