måndag 16 januari 2017

Grattis på 5 Årsdagen Elsa!

Steg upp ur sängen 04:57 för att stänga väckaren. 06:10 Var jag på Indoor Walking 30 min med Mona. Det var cirka -8 grader och därmed alldeles utmärkt sparkföre. Jag fick en andra frukost av Gun-Britt och satte mig därefter framför SVT-nyheter 09:30 och somnade. Vaknade efter en timme av att telefonen ringde. Det var Folke, som ville bjuda oss på ärtsoppa och ugnspannkaka. Tack för det Folke. Vi åkte dit och hjälptes åt att sätta pannkakssmeten Folke hade gjort - i långpannan. Han hade även gjort ärtsoppan klar att värma och skurit Bacon i bitar, som vi strödde över pannkakan. Medan vi åt ärtsoppan gräddade pannkakan i ugnen. Det blev en lyckad lunch.
Vi var bjudna till Elsas femårskalas 17:30. Där var kusiner, far- och morföräldrar, mostrar, morbror, jag och Gun-Britt. Det var tårta, kakor, godis och paket. Med andra ord, ett lyckat kalas.

   








s.

Inga kommentarer: