torsdag 19 november 2015

Långt tillkortakommande.

Upp ur sängen 05:00. Gjorde i ordning gympakläderna, åt ett par mackor till teet. Gun-Britt kom också upp. Hon hade haft "sendrag" och var tvungen att gå upp för det. Jag tog på varselbyxorna, ryggsäcken och gåstavarna och gick till Björklundahallen. Det var IndoorWalking 30 min med Mona. Efter hemkomsten från gymmet, bytte jag till vanliga byxor. Jag skulle på Styrelsemöte för SPF-Rönnen. Till det hade jag i uppdrag att köpa fika. När jag kom ut på parkeringen igen, stod en man och rullade ihop en grön motorvärmarsladd. Det var min. Nog var det något som small till när jag svängde in till parkeringsplatsen, men jag reagerade inte då. Mitt långa tillkortakommande! Jag hade backat ut ur garaget utan att märka att kabeln drog ner en del verktyg från arbetsbänken. Den 7 - 8 meter långa kabeln låg med sin skarvkontakt en bra bit utanför garageporten. Sedan hade jag lyckats köra ända bort till  ICA-parkeringen och inte förrän jag svängde för att backa in på min plats, hände det som skulle hända. Jag drog loss uttaget som var monterat på bilen. Nu har jag monterat tillbaka det och allt verkar fungera som det ska.

Inga kommentarer: