onsdag 12 november 2014

Sovmorgon i utsikt.

I dag, onsdag.Vi var på seniorgympa 09:00. Därefter sångövning. Lina påminde om att hon skulle uppträda på ABF:s Kulturcafé 14:00. Jag ville gärna åka dit, men Elina hade ringt och frågat om att få lämna barnen här, medan hon och Mathias gör några ärenden på stan. Då blev det så, att jag fick fara ensam och Gun-Britt skulle göra i ordning middagsmålet till Isla och Liam. Jag tog stavarna och pinnade iväg till Gotis. Det tog nitton minuter. När jag kom fram, var det ganska många bilar på parkeringsytorna.

Stefan B Andersson, håller i det hela och började med att leda allsång. ABF dansgille serverade kaffe med hembakt bröd för tjugo kronor. Ola Edeblom och vår körledare Lina Larsdotter Åström gjorde varsitt framträdande. För mig och de körmedlemmar, som var där, är Lina enastående. Hon har själv skrivit de låtar hon framför och gör det på ett lysande sätt. ABF riktar kulturcaféet i viss mån till personer med varierande funktionsnedsättning och därför var det många rullstolsburna. I övrigt var lokalen fullsatt. Hem gick jag på femton minuter, men då hade jag valt en genare väg. Gun-Britt hade gjort middagsmålet till de väntade middagsgästerna. De kom, men Isla hade hellre velat åka med mamma och det kom några tårar, men jag lyckades få henne att flytta fokus till andra aktiviteter. Sedan gick det bra. Jag skulle vara på ett Tabata Cardio-pass halv sju, men alla platser var upptagna. I stället fick jag vara med på IndoorWalking med Mona och det gav nog lika mycket svett och dessutom får jag sovmorgon i morgon torsdag.

Inga kommentarer: