tisdag 4 november 2014

Stakkäpp eller vägmarkering.

Dagen började med att vi fick besök av Mathias, Isla och Liam. De skulle bara sitta av lite tid så, att affärerna öppnat. Det är alltid roligt få besök, man känner sig delaktig...
I dag har jag förberett gräsklipparen för vintern. Jag tag dammsugaren med tillsatsen och sög upp torkat gräsklipp från underredet. Sedan knöt jag fast Dödmansgreppet och startade motorn så, att den blev såpass varm att jag lätt kunde suga upp motoroljan. Jag vägde oljan (400 g) och fyllde tillbaka samma vikt. Nu återstår bara transport till vintervilan. Jag städade även ur kompostkvarnen och tog upp den på vinden. Jag fyllde en treliters fryspåse med hett vatten och lade ut den vid infarten, där rotstumpen från stakkäppen har stått. Den var fastfrusen, men efter värmebehandlingen gick det bra att dra upp den och sedan sätta tillbaka käppen. Nu skall ingen behöva backa ned i dagvattenbrunnen.

Inga kommentarer: