måndag 3 februari 2014

SCART-växel

Fastedag i går, men frukosten var god i dag. Det har ingenting hänt på två fastedagar, men man får passa sig så man inte förtvinar...
Jag var på återvinningsgården med ett lass, passade även på att återvinna burkar och flaskor. Sedan åkte jag till Susann på SV Norrbotten. hon ville hjälpa mig med ett erbjudande att lägga ut på hemsidan med intresseförfrågan om studiecirklar. Det har varit trögt, men förhoppningsvis kommer någon att höra av sig. På hemvägen var jag in på ICA Bergsviken och provianterade: rimmad fläsklägg och färsk bogfläsk. Som sagt, man får passa sig...
Folke bjöd på middag i dag, älgskav med potatis och grönsallad. Gun-Britt följde med, hon har varit hos Elina och barnen. Jag blev hämtad vid halvniotiden. Folke ville ha hjälp med att koppla in DVD-spelare och VHS-videon till den nya TV-n. Det visade sig att den har bara ett SCART-uttag och det är ju tre apparater som skall anslutas. Jag kollade hos Clas Ohlson AB och där finns en SCART-växel, där man kan ha tre apparater anslutna.

Inga kommentarer: