lördag 31 juli 2021

Minneslucka

 Hej alla1

Nu skall jag berätta om hur gångna veckan varit. Efter episoden med kopplingsuret, kan jag berätta att det är inkopplat och fungerade alldeles utmärkt i gårkväll. Det var onsdag 21, men när det blivit torsdag 22, (03:46) hade jag en elak värk i magen, var tvungen att krypa till korset och ringa 112. Mitt sätt att beskriva min smärta, gjorde att operatören på SOS-alarm aktiverade utryckning och efter tio minuter, var vi på väg mot PÄS.  Jag har inget minne av vad som hände under torsdagen, men på fredag fick jag veta att jag var  opererad. Det finns en minneslucka på ett dygn där. Jag har kollat i min journal och får veta att man gjorde DT-buk som visade tarmvred. Det resulterade i att jag i Sunderbyn genomgick en "tunntarmsresektion på grund av strangulerad tarm . Patienten har postoperativt mått väl, inte haft stora problem med smärta. Har dock nattetid haft ett par episoder med delirium, misstänkt postoperativt delirium". Under de därpå följande dygnen, har jag fått ta del av välfärden. Man kollar temp, syresättning, puls, andningsfrekvens, man frågar om min upplevelse av situationen. I dag känns det som jag är tillbaka på banan - nja, kanske inte helt. Monica har varit här på förmiddagen och kört gräsklippar´n.  Vi har fått den här blomsterbusken av Marianne Lindström. Nu börjar det vara dags att skörda. Snart skall jag nog vara uppe på hojen igen.







Inga kommentarer: