tisdag 6 juli 2021

Kondistest.

Söndag 4 juli; +28oC eller mer, men nu ville jag testa kondisen. Det har varit si och så med träningen. Sista gången jag gjorde ett Kettlebellpass var 18 januari 2021. Efter det har jag anlitat offentliga välfärden och fått bra utdelning på patientavgifterna. Har frikort sedan 2021-06-15. Nu känner jag mig mogen att ta nya tag.

Lovade Gun-Britt att jag skulle vara borta en timme och åkte mot Bölebyn. Passerade Hamnviken 11:08. Gott om badgäster. Cyklade, som det kändes i ständig motvind, men när jag passerade Piteälven, var det ingen krusning på vattenytan. Alltså var det fartvinden jag hade att kämpa mot. Den branta backen i höjd med Hultet, upplevde jag som en mördarbacke. Väl uppe, i höjd med Karin och Kalles gård, hade jag åkt 29:52.  Då var det dags att vända om hemåt. När jag åter passerade Hamviken, var klockan 11:50.  Då hade jag fått kämpa för att styra upp andhämtningen. När jag så var hemma, visade cykeldatorn att jag åk 18,98 km på 59:07. Det blev medelhastigheten 19,62 km/h 



Inga kommentarer: