tisdag 22 september 2020

En runda i bygden.

Hemmagympa med Sofia 20 min. Soligt och rejält blåsigt. Det har paratats om kuling på Bottenviken. Det vädret är en utmaning för mig. Man får kämpa hårt mot vinden. Ibland har hastighetsmätaren visat 7 km/h. Efter lunchen gav jag mig iväg, via Böle, Långnäs mot Lillpite.
Som fotograf är jag ju framträdande, även om bara halva ansiktet syns. Här står jag på vägen utanför Gotis.
Från Lillpite fick jag en rejäl skjuts med vinden i ryggen. Genom Roknäs har man gjort färdigt med de märkvärdiga sidomarkeringarna, som väl härrör från Maj-Britt Lindströms tid som kommunalråd.
Vinden känns olika beroende på hur vägen svänger. Det var ganska behagligt genom Svensbyn, Blåsmark, Hortlax, Storfors och över Öholmabron. Sedan var det bara sista biten kvar och då hade vinden lugnat ner sig en hel del. Vid hemkomsten visade cykeldatorn 46,62 km, avverkade på 2:21:53. Det blir 19,84 km/h i genomsnitt för hela turen. Som alltid, serverade Gun-Britt midddagen, så det var bara att sätta sig till bords.

Inga kommentarer: