tisdag 29 september 2020

Dimman lättar.

I dag var det grått och dimmigt direkt på morgonen. Efter frukost och tidningsläsning, gick vi tillsammans på vår promenad. Gamla Älvvägen,Färjtorpsvägen, Svärdsmålagatan och hem. Det blev 1,94 km och vi pinnade på ganska bra, 28:21 min blev 4,11 km/h och vi brände 117 kalorier, allt enligt appen "Runkeeper". Efter lunch hade dimman lättat och då kände jag behov att få göra en cykeltur. Jag åkte hemifrån 13:45, via Öholmabron, Storfors, Hortlax, Blåsmark där fortsatte jag mot Hemmingsmark, men svängde av till höger, på vägen mot Stensjökullen.
Det är en fin, nyasfalterad enskild väg och på den kommer man fram till Blåsmark och därifrån till Svensbyn.
Jag åkte fram till Arvidsjaurvägen (373), där jag valde Infjärdenvägen...
och sedan var det bara att trampa på och 16:02 var jag hemma. 42,93 km på2:06:40 = 20,42 km/h. Det var svaga vindar, så jag fick hålla tillgodo med fartvinden...

Inga kommentarer: