tisdag 31 mars 2020

Däck och strul med serviceboken.

I går, måndag ringde jag till Bilhalllen för att fråga om den som ringde till Gun-Britt och frågade "Har du kvar din Subaru", jodå det var riktigt. De har satt en man på att ringa runt till kunder som har en bil som skall återkallas för byte av krockkudde. Jag ville därefter tala om däck. Det var Isabelle som svarade och hon ifrågasatte om sommardäcken skall ha samma dimension som vinter-.Jag lovade att återkomma med riktiga uppgifter. Vi åkte tilll Svensbyn och lastade sommarhjulen i bilen.
I dag har jag talat med Isabelle igen. Vi har kommit överens om att vi köper fyra Kumhodäck monterade. För att jag inte skall behöva åka dit för att lämna bilen, får Bilhallen hämta den här och sedan återlämna den när det är klart. Bytet av krockkudden skall göras vid det tillfället. Isabelle kollade när bilen servats. Det var i september -19, men den senaste anteckningen jag har i serviceboken är från augusti 2018! Då kom jag på att när jag lämnade bilen för service hade jag boken hemma, men om den var med när jag hämtade, skulle det gå bra att få sämpel då. Men - när jag skulle hämta bilen, var boken fortfarande hemma! Så är det. Nu är det tre veckor kvar till övergång till sommarhjul...
Sommartid har vi redan.

Inga kommentarer: