lördag 28 mars 2020

Kuling och potatis.

Det har varit ganska frisk nordlig vind i dag. Jag gissar att ute till havs har det varit kuling.
Efter melodikryss, telefonprat och lunch, ville Gun-Britt ändå ta en promenad. Det var bara 1,5oC  och vinden gjorde att det kändes i skinnet. Det blev bara en promenad runt kvarteret.
Men jag var ändå sugen på en cykeltur och att ta en dust med motvinden. Jag klädde på mig lite varmare. Vinden kom från nordväst och jag valde att åka mot Bölebyn. Då kom Gun-Britt på "att om du orkar fram till Bölebyn, kan du väl gå in hos Gun och Tomas Lindgren och köpa fem kilo potatis".
Jag gav mig iväg och nog fick jag streta. Ibland var hastigheten nere under 9 km/h. Men jag tog mig fram till Lindgrens potatislager, köpte potatis och gav mig iväg hemåt. Nu gick det betydligt lättare. Det är 7,08 km dit och lika mycket hem. Alltså 14,17 km, som tog mig 56:44 min. Det blev 15,18 km/h i medelfart. Tja, sämre än gårdagen men jag var svettigare i dag.

Inga kommentarer: