måndag 27 mars 2017

Zuzuki

Väckning 05:00. Efter att ha packat ryggsäcken och ätit ett par (3) hårdbrödmackor och ögnat igenom P-T, gav jag mig iväg iklädd "Varselbyxor" till måndagens Indoor  Walking-pass. Vi var nio deltagare, åtta damer och jag. Passet leddes - som alltid av Majlena. Jag traskade hem till en andra frukost - havregrynsvälling med russin. När jag skulle gå hem, hade snön täckt asfalt och isfläckar med ett lager kram nysnö. Jag halkade på flera snötäckta isfläckar, men höll mig på benen.
09:30 hade jag tid hos sjukgymnastelev Frida på Hällans Hälsocentral. Jag hade sökt för den bestående rörlighetsbegränsning som jag drog på mig den 29 januari  Hon har gjort en ingående undersökning på mer än en timme. Jag är glad för erbjudandet att få "en elev" i stället för ordinarie sjukgymnast. Jag tror inte att hon hade kunnat ge mig lika ingående undersökning som jag nu fick av Frida. Hon tror inte att det är Rotatorkuffen, som jag googlat mig fram till. Hellre då någon del i Biceps. Jag har fått i uppdrag att genomföra en serie övningar för att tänja ut rörligheten, som jag förlorade vid fallet. Jag har ju märkt att de övningar jag får göra på KettleBell-passen på söndagskvällarna är välgörande. Jag har till exempel inte haft ont i natt. Efter besöket hos Frida, skulle jag promenera till Jonssons billackering för att hämta Connys Zuzuki. Jag tänkte mig inte för, (Bröderna Börje och Harry Jonsson, söner till Tycko Jonsson, förde traditionen vidare och startade var sitt lackeringsföretag). Innehavarna är nu av tredje generationen och således kusiner. Nu finns Börjes billackering och Jonssons billackering i varsin ända av Spikvägen och jag gick först till Börjes och sedan till Jonssons. Jag fick hämta bilen och åkte hem. Väl hemma mötte mig den här synen.
 
Gun-Britt hade varit ensam hela förmiddagen och kommit på att gardinerna skulle bytas...
Det var bara att ta tag i projektet och hänga upp det hela. Men det blev ju ganska fint, eller hur?

Hon hade även kommit på att sätta en svart Voall bakom den svart/vit mönstrade längden i kontoret. Det kan ju vara bra på förmiddagarna när solen stör mitt arbete vid datorn.

Hon är finurlig min säng- och hjärtevärmare!
Monica kom förbi efter jobbet och vi fick bjuda henne på sill och potäter, med rabarberkräm till dessert.












Inga kommentarer: