lördag 5 november 2016

Mycke nu...

Vinter och kylan kryper in under skjortan. Jag tog ut gräsklipparen, startade och lät den bli varm. Sedan bytte jag olja i motorn. Jag suger ut 320 g och då kan jag väga den mängs som skall i. Det är en ganska enkel procedur. Vi satt vid köksbordet och pratade, när Gun-Britt kom på att "Klockan är ju tioöver tio". Då blev det bråttom att starta datorn och skriva ut melodikryss 44. Vi hann och lösandet gick väl ganska bra. Vi hade planerat att lasta klipparen och gravljusen i bilen och åka till Svensbyn. Då ringde Bo och ville ha hjälp med att köra cyklar och gräsklippare till vinterförvar. Så lämpligt, då kunde vi lasta vår klippare och gravljuse på släpet och så åkte vi till Hedens kyrkogård och satte upp gravlyktorna. Bosse skulle också tända ett ljus. Sedan åkte vi mot Svensbyn. Conny MMS:ade "Det finns en gran för avhämtning i Svensbyn".
 Man tackar!
När vi stuvat in Bosses grejer i förrådet, fick min gräsklippare byta plats med snöslungan som stod i ungdjursstallet. Nu stod det två snöslungor på släpet och det fanns plats för den fina granen. Den har lite bättre förutsättningar än fjolårets...
 Vi får väl se när den står på plats, men det blev inte i dag.
Vi blev förståss bjudna på lunchmat av Conny och Monica. Sedan fick vi en låda som innehöll Linsgryta med Curry förstärkt med bitar av torsk. Fantastiskt god, tack Elina! Bosse hade köpt en låda färsk fisk (Torsk) av www.friskfisk.se, han erbjöd oss 1,2 kg Färsk torskfilé. Klart man tackar och tar emot. Den fisken kommer direkt från Nordnorge och har aldrig varit fryst.
När Ulf ringde efter melodikrysset, behövde jag några sekunder för att plocka fram och ansluta hörlurar till min telefon.Han kommenterade det med "Du har väl en plastkasse med sladdar och sånt, där du fiskar fram dina hörlurar". Jag skickade den här bilden till honom.
 Och fick genast den här tillbaka med kommentaren:Så här ser det ut hos oss...
Nu står den fådda granen hemma vid knuten. Om ingen hinner stjäla den, ska den få komma i sin fot i morgon.

Tack alla för alla omtankar!







Inga kommentarer: