måndag 14 november 2016

Influensaspruta

Väckning 05:00, men jag var vaken redan halvfem. Låg och tog igen mig till 04:57, då jag steg upp och stängde av väckaren. Gjorde tre hårdbödsmackor och te. Det var första frukost. Tog sedan sparken och åkte till Björklundahallen. Bra sparkföre men i dag hade tempen gått upp till +2C, därför är det en tidsfråga, hur länge sparkföret består. 06:10 var jag på Indoor Walking 30 min med Mona som ledare. När jag kommit hem var det andra frukost tillsammans med Gun-Britt. Det är ju måndag i dag och Folke bjöd på lunch. Vi hämtade honom och åkte till Framnäs folkhögskolas restaurang. Där serverades bräckt kassler med sauterad lökblandning och äppelcidervinägersås. Ugnsbakad potatis. Efter lunchen, skjutsade vi Folke hem till sig. Vi kom på att vi skulle ju ta influensasprutan och åkte till Dr Thuns mottagning. Där var det ingen kö, så det hela var snabbt undanstökat. Vi var in hos Sandlunds skor, för att tigga en tom skokartong,Folke har önskat att vi skulle skaffa en såda till honom. Det resulterade i att jag köpte en toppluva 249:-. Senare på aftonen åkte vi till Lindgrens i Böle och köpte 2 st 10 kilos påsar med rund potatis. Det tog vi till Öhmans källare. Monica hade ju beställt den ena. Jag lämnade Gun-Britt i Connys sällskap och åkte själv till Norbergs hus. Jag hade med skruvdragare och kofot och skruvade loss mässingslisten för att komma åt att bända upp luckan. Det visade sig att när det varit minusgrader i köket. hade källarluftens vatteninnehåll satt sig som kondens under luckan och därför hade den svällt och trängt fast i öppningen. Jag ringde till Arnold och rapporterade. Det har tydligen inte varit minus i källaren. Termometern därnere visade +4C . Jag tog med en av potatispåsarna därifrån, cirka en hink Amandine. Det får Arnold bjuda på. När jag kom tillbaka till Conny och Gun-Britt var det dags för "Vem vet mest", som jag ogärna vill missa. Conny bjöd på en kopp kaffe med en chokladbit till. Tack för det!

Inga kommentarer: