lördag 12 november 2016

Lördag

I dag har det vari en sån där gnistrande vacker vinterdag. Kylan biter i skinnet, samtidigt kan man känna solen värma. Men hon är bara uppe mellan 08:05 - 14:31, ägnar sig dessutom åt att sticka i ögonen när man skall köra bil. Efter melodikryss och telefonsamtal med Vera, Arnold och lunch, åkte vi till Svensbyn. Jag lämnade av Gun-Britt hos Öhmans medan jag åkte för att titta till Norbergs hus. Där visade utomhustermometern -18C. När jag kom in, var det -2C i köket. Därför var det froststjärnor på köksfönstret. Det hade grannen Anita Sjöberg sett och oroat sig över. Hon kom ut på gården för att berätta det när jag kom dit. Samtidigt berättade hon och visade på att hon fått ett större växhus, som hon nog är glad över, även om det är en bit kvar till odlingssäsongen.
Jag kunde inte öppna källarluckan utan fick nöja mig med att sätta igång elementet. Jag får åka dit och ha med skruvdragaren och kofot, så jag kan öppna och gå ned. Värmelampan skall ju vara igång och ventilationen stängd.
Jag ringde till Vera och rapporterade, men hon verkade inte oroad. Det är risk att det är minus även i källaren.
Conny och Monica hade Elsa och Signe hos sig. De skall få sova över och i morgon blir det nog besök i badhuset. Vi har planerat att de skall äta lunch här, efter badet. Det blir trevligt!



Inga kommentarer: