söndag 10 juli 2016

Spelmanslag

Fredags var vi på lunchkonsert 13:00, med Piteå Spelmanslag. Regnet hade upphört, det var molnigt men ganska skönt. Solen tittade faktiskt fram en stund. Spelmanslaget presenterade ett knippe typiska spelmanslåtar, men kunde även ta andra, klassiska låtar t.ex. Charles Trenéts "La Mare" och Hoagy Carmichaels "Georgia on My Mind".



 Det blev en riktigt skön musikupplevelse. Efter det gick vi till Solandercaféet och fick en kopp kaffe/te och en lagom kladdig kaka.








På kvällen hade vädret ordnat till sig och solen sken. därför ändrade jag på sinnelaget och åkte till Roknäs, för att åka "Midnattstrampen". Det visade sig att jag kollat på fel ställe och anmälde mig en halvtimme för sent. Trampen hade startat 20:00. När jag startade, var jag en kvart på efterkälken. Efter att ha cyklat i 1:22:28, var jag tillbaka vid starten. En skön cykeltur i den vackar sommarkvällen. Dessutom fick jag en Parisare och en kopp kaffe.På startbiljetten vann jag ett tvåpack CRC 5-56. Den här gången var slingan över Roknäs - Kalamark - Granträskmark - Bodsjön - Svensbyn och åter, utbytt mot Roknäs - Lillpite - Yttersta - Lillpite - Sjulnäs och åter.
http://kartor.eniro.se/m/QP62q  29,98 km på 1:22:28 ger 21,84 km/h. Det får jag väl vara nöjd med.

Inga kommentarer: