måndag 2 maj 2016

Måndag middag.

Väckning 05:00 och 06:10 var jag på Walkern. 30 min Indoor Walking med Hanna. Det blev ganska sent i går kväll och därmed kort natt. Jag fick en tupplur efter andra frukosten. Jag har suttit med datorn och har skrivit en liten notis om torsdagens Musikcafé. Den har jag skickat till P-T och Kuriren.  "Kören Fyrklangen i Piteå, bjöd på torsdagen till Musikcafé i Kyrkcenter. Kören, under ledning av Caroline Kårén, framförde bl.a. vårsånger, många av välkända kompositörer och textförfattare, som Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Cornelis Wreeswijk. Under pausen, där det serverades kaffe/the med hembakat bröd, var det modevisning. En sextett körmedlemmar visade sportkläder från Team Sportia. Visningen presenterades av Gunvor Hedquist. Trots konkurrens från Köpmännens ”Tjejkväll”, hade cirka 70 personer kommit till caféet och att döma av applåderna och de glada minerna, var tillställningen uppskattad. Kören kommer, som final på vårterminen, att framträda tisdag 24 maj kl 19:30, i entrén till Hotell Vistet vid Sunderby sjukhus."


Jag skickade även med en bild.

I dag på eftermiddagen kom Elina och barnen hit. De ville vara här med oss, medan mamma Elina gjorde en träningsrunda. Folke kom också, det är ju måndag.
Han åker på sin el-moped. Gun-Britt hade gjort crêpes i förväg, hon gratinerade dem tillsammans med det som blev över av lasagnen i går. Så åt vi middag tillsammans alla sex.
Tack Gun-Britt, för att du ordnade det så fint vid bordet och tack alla för en fin måndag!

Inga kommentarer: