tisdag 14 april 2015

Tvålask vid vägs ände.

Jag hade tid på ÖHC 09:00, för att tala med doktorn om mina prickar mm. Det var Dr Rolf Johansson som kom och hämtade mig i väntrummet. Han skrev ut en cortisonsalva för den ursprungliga torra fläcken. Prickarna, som för tanken till bett av vägglus, är troligen biverkningar från Pronaxen, som jag knaprar för mina onda knän. Sedan fick vi besök av Elina, Isla och Liam. Mathias var oockså med, men han skulle ut på lunch med jobbkompisar. Isla och Liam hade med sig ett guldfärgat paket, som jag fick. Det var min födelsedagspresent som jag verkligen uppskattar.


Förutom den fina boken om brandbilar, var det guldfärgade paketet påskrivet med tuschpenna av femåringen. Förutom pärlplattehjärtan var det klipp- och skrivalster, som värmde.
Vi hade avtalat möte med resekommittén 13:00, och var därför tvungna att lämna gästerna. Mathias skulle hämta dem efter sin lunch.
På kvällen kom Monica och Conny på besök. De hade också en födelsedagspresent med sig. Innan jag öppnat den sa jag, "Vad än det är, kan det knappast mäta sim med presenten jag redan fått." Men nog var det en sak jag verkligen uppskattar: En ny tvålask, som skall ge den gamla pension! Ja, chokladkakorna är också väldigt uppskattade. Vilken dag, att bli uppvaktad på detta sätt. Som synes,
har den gamla tvålasken nog nått vägs ände...

Inga kommentarer: