onsdag 22 april 2015

Gun-Britt gör långpannekaka.

Det är slut med seniorjympan, men vi skall åka till sångövningen 10:30, som vanligt. Gun-Britt har bakat en långpannekaka, som vi skall ha med till Ekologen i morgon. Då är det sopplunch med avsikt att bjuda in presumtiva nya medlemmar. Det är kl 13:00 och 14:30 har vi TaiChi med Camilla F. Hoppas vi hinner...
I går tisdag, Krattade jag ut gruset på infarten. Gun-Britt promenerade till Apotek Hjärtat och sedan till ICA, där hon handlade. Men därifrån fick jag hämta henne, hon hade ju glömt att vi skulle vara på sista lektionen "Konversationsengelska", som började 14:00. Det var trevligt och vi blev kvar till framemot 16:30. Vi hoppas att vi kan göra om det till hösten.
Jag var på Tabata Cardio 30 och Kettlebell 30 från 19:00. Kom från dusch/bastu strax före 21:00. Gun-Britt tog en promenad till Björklundahallen. Hon nöjde sig med att duscha och basta. Sedan gick hon hem.
I måndags, blev vi bjudna till Mimmi och Valter tillsammans med Tore & Clary och Sune & Evy. Mimmi fyllde år. Vi hade tänkt åka dit, men Valter hann före. Han ringde och bjöd oss. Efteråt åkte vi till Liden. Jag ville kolla om Citroenbatteriet hade tagit laddning. Jodå, Det gick att starta motorn, men jag får vänta med att köra ut den ett tag. Jag har ambitionen att göra den körklar i vår. Om det lyckas, är tanken att den skall få bli Göteborgare.

Inga kommentarer: