måndag 18 februari 2013

Subaru - Siesta

Vi hade bokat tid för service på Gun-Britts bil. Jag ringde Folke och bokade om dagens herrmiddag till lunch i stället. Det gick bra, jag åkte in och lämnade bilen. Den skulle vara där 1215. Jag promenerade ner till Folke och blev bjuden på lunch. Han ville ha hjälp med att ansluta sin nya DVD-spelare till digitalboxen och därmed till TV:n. Det gick bra, men jag råkade dra ur anslutnningen till centralantennen utan att observera det. Det tog en stund innan jag fattade hur ledningarna skulle vara anslutna. Folke har dokumenterat hur han under tolv år restaurerade sin träbåt Siesta. Den byggdes 1923 på Sjöexpress båtvarv på Lidingö. Han har låtit göra en DVD-skiva med stillbilder från den tiden. På bilden, tagen 2007-06-14, ses Siesta på sin sista färd genom kanalen. Folke hade sålt den till sin brorsson Pierre, som nu skulle köra den ned till Kramfors. Pierre har sedan sålt båten till en köpare i Holland.

Inga kommentarer: