torsdag 21 februari 2013

Middagsträff.


Onsdag: Gun-Britt skulle vara på ÖVC-lab för att lämna prov av olika slag kl 0745. Vi laddade gympaväskorna och åkte iväg. Det tog ett bra tag innan hon var klar, men vi hann in på Actic och gå på bandet tio minuter innan det var dags för Seniorgympa. Efter den åkte vi hem, jag borde ha hängt upp mina gympakläder, men nää. Ryggsäcken blev stående och vi åkte till Margretelund och sångövningen. När vi kom hem därifrån, dök Monica upp med andan i halsen. Hon skulle hämta Elsa från dagis Vickvire. Eftersom Idas Subaru står på verkstad med barnstolen, skulle det lilla babyskyddet användas (det hon egentligen växt ifrån). Monica trodde sig behöva assistans och dessutom för att vi skulle få bekanta oss med dagiset utifall att... Det körde ihop sig när vi skulle sätta fast skyddets underdel i Saaben. Bilbältet var för kort! Vi bytte och satte det i Gun-Britts bil, då lyckades vi. De åkte iväg till Svensbyn. Jag tog Saaben och skjutsade Anneli till Backeskolan. Därefter åkte jag också till Svensbyn. Där var vi ett bra tag.. Monica bjöd på middag, där Gun-Britt var engagerad och jag fick ägna mig åt Elsa, det lilla charmtrollet. Patrik och Ida kom också till middagen. Vi fick också lära oss hur man sätter fast babyskyddet. Man behöver bara säkra underdelen med bältet och gör man det, är det inga problem med bälteslängden. Mätta och glada åkte vi så småningom hem. Vilken rolig dag - igen!
Mormor läser för Elsa.
Adam








 

Elsa i pappas famn.
Torsdag: Jag skulle vara på SPF-Rönnens styrelsemöte kl 0900. Gun-Britt skulle sedan vara på ÖVC kl 1000. Hon tog bilen till det. Läkarbesöket tog så lång tid att hon var just klar när jag ville bli hämtad. Vi åkte hem och gjorde lunch. Blöta med blodbröd i köttbuljong är en lunchrätt som jag tycker om. Jag kontrollerade de fakturor jag fått med mig från SV Norrbotten och fann att en saknades och att en adress var felaktig. Det gav mig anledning att åka tillbaka och få det hela korrigerat. Handlade samtidigt på ICA-Bergsviken. Gun-Britt började med middagsmaten,  som hon förberett redan igår, genom att hämta in från frysen. Vi hade bjudit Ida, Patrik och Elsa. De kom vid fyratiden. Vi hade även bjudit Bo, Anneli, Adam och Svea. Men de kunde inte komma förränn efter sex. Svea hade balettlektion dessförinnan. Trots tidsförskjutningen, hann alla träffas och pratas vid ett tag. Familjen Marklund på svarvargatan 26, hade fått återfall av kräksjuka.

Inga kommentarer: