onsdag 3 oktober 2012

Brittsommar.



En vacker dag, det var idag det. Det fanns 3 mm i regnmätar´n. Vi åkte till Björklunda på Seniorgympa kl 0900. Malin ledde övningarna. Jag hoppade över bastun, för att vi borde komma oss hem ganska snabbt. Det var ju sångövning kl 1100. Vi handlade på ICA. Det drar ihop sig till vinter och då skall en del blommor förberedas för den. Pelargonerna har fått komma in i förrådet. Rosor har fått en grop i trädgårdslandet, där de skall grävas över med jord innan tjälen tar dem. Jag körde under rönn och syrén med gräsklipparen för att få ihop de av löven som har ramlat ner. När jag grävde om i komposten, fick jag se att där var det full fart på maskarna. Vi fick även tid att promenera i det vackra vädret. Vi tog gåstavarna och gick Saxofongatan söderut, till den övergår i gång- och cykelstigen. Det var riktigt brittsommarväder.

Efter middagen, åkte vi till Svensbyn. Först var vi i Norbergs källare och tog upp mandelpotatis, som vi skulle ge till Gösta Erikssson, för att han hjälpte Arnold och Vera med att fästa en plastsköld, som hängde lös under deras bil, just när de skulle ge sig iväg till Handen. Vi var förbi Öhmans, där var ingen hemma, men jag dumpade en gräs- och gräslökstuva, som vi inte ville ha kvar. Gun-Britt lämnade ett plastlock som Monica glömde här igår. Vi tankade vid OKQ8-macken. Sedan gjorde vi ett uppehåll på Fagerudden, där Gun-Britt hämtade en del av sina glas, som förhoppningsvis skall komma till användning här.

Inga kommentarer: