söndag 14 november 2010

Lördag - Söndag - fullt upp.

Lördag: Melodikryss och därefter telefonprat med Arnold, om krysset och händelser i bygden. Sedan gjorde vi en ugnspannkaka att ha med till Adam och Svea. Vi åt den som middag med dem. Föräldrarna var bjudna på 40-årskalas och vi skulle vara kvällssällskap åt barnen. Gun-Britt och Adam lekte ihop och jag fick vara Sveas sällskap. En sak som jag tolkar som att jag är accepterad är att hon två gånger kallade mig för "pappa". Hon korrigerade snabbt felsägningen men ändå...
En 72-årig kan inte hävda sig i "Memory"mot en fyraårig alert tjej. Det är bara så! Så småningom blev det dags för kvällsbestyr och pyjamas. Efter ett par sagor kom John Blund smygande och det blev stilla i flickrummet. Adam och Gun-Britt hade lite mer saker att prata om, men någon gång efter 2200 somnade även han. Det var en trevlig kväll och jag hoppas att även barnen tyckte det.
Söndag: Sovmorgon till 0630, man är ju ledig idag.
Vi åkte till Actic, Gun-Britt i Nisssan och jag med spark. Kände att föret var bra för plastmedar, men tyvärr - jag har bara en kvar. Då får man växla mellan att sparka utanför eller mellan medarna. Det är en speciell teknik, som man får hålla sig till, tills jag får fixa ett par nya.
Det var skönt med en rejäl genomkörare.
Vid tolvtiden var vi bjudna på "farsdagssmörgåstårta" hos Monica och Conny.
Tillställningen dominerades av Isla, snart fjorton månader.Genom att peka med hela handen, kan sätta snurr på hela - och då menar jag HELA - övriga sällskapet. Hon blir buren, hon gullas med och hon är frikostig med uppmuntrande åthävor och den som faller henne i smaken, belönas med en kyss. Den kyssen är ingen futtig puss. Nej hon kysser rejält - med öpppen mun! Eftersom hon än inte kan prata talat språk, men är en mästare på kroppspråk, är kommunikation hennes paradgren. Den som kan motstå hennes charm är en saltstod.

Inga kommentarer: