måndag 29 november 2010

Ny vecka

Gymnastik för äldre. Jag var ju hemma förra måndagen, men nu är jag på gång igen. Malin kom med en uppsättning "Gym Sticks". Ett plågoredskap som består av en pinne, som i vardera änden har en gummisnodd, som i sin tur har en ögla. Det var ganska trevligt att plåga sig med den där manicken. Men att kämpa mot gummiband, det tar på.
På hemväg var jag förbi på biblioteket och hämtade två talböcker som jag beställt. Babben Larssons "Jag vägrar dö nyfiken" och Arto Paasilinnas "Fabrikör Liljeroos Luftskepp". Vi var in och pratade med Sven-Olov Granberg och när vi gick därifrån, var vi in hos Dressman. Där köpte jag en ny vinterjacka 999:- och en halsduk till den 99:-. Gun-Britt tyckte: "Sådärja, nu ha dö köme dä bårti Kwaddn".
Folke kom på besök. Vi åt middag tillsammans och medan Gun-Britt var på vattengympa, sov vi middag tillsammans - framför TV:n

Inga kommentarer: